آموزشگاه موسیقی در اصفهان     کلاس آموزش گیتار در اصفهان   گروه موسیقی در اصفهان

معرفی سبک های گیتار

معرفی سبک های گیتار

در شروع یادگیری گیتار این سوال به ذهن می رسد که : “چه سبکی برای نوازندگی انتخاب کنم؟“ بهترین راه برای پاسخ به این سوال شناختن انواع سبکهای گیتار است. از دیدگاههای مختلفی می توان سبک نوازندگی گیتار را دسته بندی نمود. کلاس خوانندگی در غرب تهران

سبکهایی که در ایران متداول است، کلاسیک، پاپ و فلامنکو می باشد. البته در انتهای این مقاله سبکهای دیگری را نیز به اختصار معرفی می کنیم. بطور کلی بر اساس دوره های مختلف تاریخ می توان انواع موسیقی را دسته بندی نمود چراکه در هر دوره ای، شرایط سیاسی، مذهبی، اقتصادی و اعتقادی تاثیر مستقیمی بر شکوفا شدن هنرهای مختلف از جمله موسیقی دارد. هنرمندان تحت تاثیر این شرایط و یا به سفارش درباریان و نجیب زادگان آثاری را ارائه می دادند. با توجه به این نکات به معرفی سبکهای گیتار می پردازیم.

برای ورود به آموزشگاه موسیقی در اصفهان کلیک کنید.

گیتار کلاسیک

موسیقی کلاسیک به سالهای ۱۷۵۰ تا ۱۸۲۰ میلادی بر می گردد. دورانی که وضع اقتصادی مردم قشر متوسط روز به روز بهتر می شد و موسیقی دیگر در انحصار نجیب زادگان نبود، بلکه با بهبود شرایط اقتصادی قشر متوسط جامعه، این قشر دیگر فقط رفاه مادی نمی خواستند، بلکه دوست داشتند آنها نیز موسیقی بشنوند و حتی خودشان و فرزندانشان نواختن آلات موسیقی را یاد بگیرند.

به همین منظور نت نویسی و ثبت آهنگهای ساخته شده رواج پیدا کرد. آموزش گیتار در اصفهان موسیقی کم کم مردمی تر شد و قطعات ساخته شده باب میل عموم مردم نیز بود و می توان موسیقی پاپ را ریشه در موسیقی کلاسیک دانست. هایدن، موتسارت و بتهوون از موسیقیدانان بزرگ این دوره بودند. در واقع در سبک گیتار کلاسیک، می توانید قطعات سبُک و زیبای ساخته شده در این دوره را بنوازید. ملودی نوازی و آرپژ نقش اصلی در این سبک گیتار دارند. همچنین نحوه ضربه زدن بر سیم های گیتار، با انگشت بوده و هنگام نواختن باید گیتار را روی پای چپتان قرار دهید.(البته اگر راست دست هستید)

گیتار فلامنکو

سبک فلامنکو که ریشه در موسیقی اصیل اسپانیایی دارد، در آغاز فقط رقص و آواز بود و گیتار فقط نقش همراهی کننده داشت. تا اینکه کم کم در اوایل قرن دهم گیتار نقش اصلی و تاثیر گذاری در سبک فلامنکو پیدا کرد. و حتی بعدها قطعات بی کلام گیتار فلامنکو ساخته شد.

موسیقی فلامنکو الهام گرفته از فرهنگهای مختلف موجود در سده های ۸ تا ۱۵ در آندلس (منطقه ای در جنوب اسپانیا) می باشد که براستی هنر شگفت انگیزی را به دنیا معرفی کرد. از بزرگان معاصر گیتار فلامنکو می توان به پاکو دلوسیا، اتمار لیبرت، گروه چیپسی کینگز و آرمیک گیتاریست ایرانی اشاره نمود. در نواختن گیتار به سبک فلامنکو که یک سبک گیتار اسپانیش است، تمام ۴ انگشت راست (اگر راست دست هستید)، به سیم ها ضربه می زنند و تکنیکهای ریتم نوازی بسیار زیبایی مثل راسگوادو در این سبک وجود دارند.

چگونه میتوان زیباتر گیتار بنوازیم؟

چگونه میتوان زیباتر گیتار بنوازیم؟

 

برای زیباتر نواختن ساز گیتار باید اصولی را به یاد داشته باشیم که شاید بدیهی باشند اما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و ذکر آنها خالی از لطف نیست. کلاس آواز سنتی در غرب تهران

۱)ریتم:

مهمترین عامل در زیبا نواختن شما ریتم قطعه شما است. اگر قطعه ای که مینوازید از لحاظ تکنیک،موزیکالیته ،اینتوناسیون،بیان و غیره در حد مطلوبی باشد ،اما فاقد ریتم منظم و صحیح(ریتمی متناسب با توکه ای که مینوازید) باشد، تقریبا شما شنونده ای برای سازتان نخواهید داشت. آموزش گیتار در اصفهان ولی اگر ریتم در قطعه شما صحیح باشد ،حتی اگر بقیه تکنیک هایتان در حد مطلوبی نباشد شما دارای مخاطب هستید.

۲)موزیکالیته:

در عمل به معنای داشتن حس مطلوب و آهنگین در قطعه شما است. گوش کردن هر چه بیشتر شما به موسیقی های گیتار عامل بسیار مهمی در جهت بالا بردن موزیکالیته در نواختنتان است.

۳) بیان صحیح:

یکی از عوامل دیگر بیان صحیح(تمیز نواختن) شما است. به این معنی که جمله های موسیقیتان را کامل بیان کنید.تکنیک هایتان را با شفافیت تمام بنوازید.نباید جمله های موسیقیتان خورده شده و ناقص باشند. ارزش زمانی نت ها بایستی بر درستی و با تمامیت رعایت شود. کامل رساندن موضوع در قطعه تان تضمین کننده بیان صحیح شماست. آموزشگاه موسیقی در اصفهان کلیک کنید

۴) تکنیک:

تکنیک هر نوازنده انحصاری و منحصر به فرد برای خود اوست. اما بدیهی است که هرچه تکنیک در سطح بالاتری باشد، نواختن برای نوازنده راحت تر و مطمئن تر است.تمامی نوازندگان خوب دنیا حتی آنها که از لحاظ هنری بسیار نادر هستند نیز به تمرین های روزانه تکنیکی میپردازند. پس در هر سطحی که باشید بایستی تمارین روزانه تکنیکی داشته باشید.

۵) دینامیک(قدرت نواختن)

پر قدرت نواختن، یک خصیصه خوب برای یک نوازنده گیتار است.اما به شرطی که این خصیصه باعث ماشینی شدن نواختنش نشود. موسیقی شما نباید در یک خط نواخته شود. موسیقی شما بایستی دارای فرازو نشیب باشد،ممکن است در بعضی قسمت ها به صدایی بسیار قوی نیاز باشد و در بعضی قسمت ها در حدی از قدرت باشد که شنونده به سختی بتواند صدای گیتار شما را بشنود.

۶) انتخاب رپورتوار مناسب:

رپورتوار شما باید متشکل از قطعاتی باشد که شما آنها را خوب مینوازید. برای زیبا نواختن حتما احتیاجی به قطعات مشکل و سخت نیست. قطعه ای برای شما مناسب است که بتوانید آن را راحت اجرا نمایید.

گوشه های آواز ابوعطا

گوشه های آواز ابوعطا

آواز ابوعطا، یکی از آوازهای چهار گانهٔ متعلق به دستگاه شور در موسیقی ایرانی (به همراه افشاری، دشتی و بیات ترک) است. آموزش آواز در تهران ابوعطا با القاب دیگری مانند سارنج (صلحی) و دستان عرب نیز شناخته می‌شود. انسان با گوش دادن به ابوعطا کمی به فکر فرو می‌رود و به مسائل فلسفی پیرامونش می‌اندیشد.


آموزش خوانندگی در اصفهان گوشه آواز ابوعطا گام آن با گام شور یکی است و تنها اختلاف آن با شور در توقّف مکرّر ابوعطا روی درجهٔ چهارم (نت شاهد) و درجهٔ دوم (نت ایست) می‌باشد و درجهٔ پنجم ثابت است. در نغمهٔ ابوعطا، نت متغیر وجود ندارد.


در ردیف موسیقی موسی معروفی گوشه‌های ابوعطا بعد از شش درآمد، عبارت‌اند از:

محمد صادق خانی، کرشمه، سیخی، تک مقدم (که نوعی تحریر است)، حزین، حجاز (که در سه قسمت ذکر گردیده و مهم‌ترین گوشهٔ ابوعطاست)، بسته نگار، بغدادی (که شبیه حجاز است)، دوبیتی، شمالی، چهار باغ، گبری، رامکلی، فرود و مثنوی.

در ردیف منقول ابوالحسن صبا، گوشهٔ خسروشیرین نیز در ابوعطا ذکر شده‌است. آواز ابوعطا در میان مقام‌های قدیم به چشم نمی‌خورد اما از مقام‌های قدیم، فواصل جان فزا، بوستان و حسینی با ابوعطا مطابقت دارند. آموزشگاه موسیقی در اصفهان این آواز چند گوشه هم که نامهای بخصوص دارد نواخته می‌شود که از همه مهمتر حجاز است که نخست روی درجه پنجم گام شور می ایستد و سپس بدرجه اول گام شور فرود می آید، ابوعطا در محدودهٔ حجاز دارای نغمه‌هایی نزدیک به الحان عربی است. اما آواز ابوعطا خود مورد پسند و به ذوق ایرانیان است.

یکی از آثار معروف در این دستگاه، آلبوم عشق داند اثر محمدرضا شجریان و محمدرضا لطفی است.

 

بخشی از کلاس آواز و تمرین تحریر با کودک 7 ساله (با ما در یوتیوب با آموزش های رایگان همراه باشین  radfarriahi@ )

 

 

برای یادگیری آموزش سنتور در اصفهان به این لینک مراجعه کنید.

گوشه‌ها

این آواز در ردیف میرزا عبداللّه دارای گوشه‌های زیر است:

    رامکِلی
    درآمد
    سَیَخی
    حجاز
    بسته‌نگار
    چهارپاره
    گَبری

 آنالیز گوشه های مهم:

نقل از کتاب فوق الذکر:

    …چهار پاره یا چهارباغ- گبری- حجاز- سملی: بر حسب نظریه استاد وزیری ملودی چهارپاره دورگه است. زمانی ملودی تمایل به آواز دشتی و گاهی تمایل به ابوعطا می کند. ولی آنچه مسلم است درآمد چهارپاره از حجاز شروع می شود و فرود آن از طریق ابوعطا به شور خاتمه پیدا می کند. چهار پاره یا پهار باغ … از درجه پنجم گام شور شروع شده و با فرود شبیه به قطار از طریق ابوعطا به شور رجعت می کند. گوشه های گبری و سملی از گوشه هایی هستند که مانند حجاز در مالکیت آواز ابوعطا است.حجاز جزو لاینفک آواز ابوعطا محسوب می گردد و نت شروع و شاهد حجاز درجه پنجم گام شور است.

گوشه های این آواز به روایت های مختلف

ردیف میرزاعبدالله(به روایت نورعلی برومند):

1- رامکلی 2- درآمد 3- سَیَخی 4- حجاز 5- بسته نگار 6- یقولونه 7- چهارپاره 8- گبری 9- غم انگیز 10- گیلکی

ردیف آقا حسینقلی(به روایت علی اکبر شهنازی):

1- درآمد اول 2- درآمد دوم 3- درآمد سوم 4- درآمد چهارم(کرشمه) 5- درآمد پنجم(شکسته کرشمه) 6- درآمد اول حجاز 7- درآمد دوم حجاز 8- بسته نگار 9- درآمد سوم حجاز 10- بزرگ و کوچک 11- فرود به شور 12- درآمد چهارم حجاز 13- چهارمضراب حجاز 14- دست نگار، فرود به شور 15- چهارپاره 16- گبری 17- سَمَلی 18- گیلکی 19- قسمت دوم گیلکی، فرود

ردیف آوازی عبدالله دوامی:

1- درآمد 2- رامکلی 3- تحریر نایب اسدالله 4- تحریر ابوعطا 5- حجاز 6- تحریر ابوعطا 7- چهارپاره 8- ترک (درچهارپاره) 9- اوج(در چهارپاره) 10- خسروشیرین 11- گبری 12- مثنوی

ردیف آوازی محمود کریمی:

1- درآمد 2- سیخی 3- رامکلی 4-رامکلی نوع دیگر 5- خسرو شیرین 6- خسرو شیرین نوع دیگر 7- گَوری یا گبری 8- حجاز 9- چهارپاره یا چهار باغ

ردیف موسی معروفی:

1- قسمت اول 2- قسمت دوم 3- قسمت سوم 4- قسمت چهارم 5- قسمت پنجم 6- قسمت ششم 7- گوشه محمد صادق خوانی 8- کرشمه 9- سیخی 10- حجاز 11- حجاز قسم دیگر 12- بسته نگار 13- بغدادی 14- حجاز قسم سوم 15- دوبیتی 16- شمالی 17- چهارباغ 18- گبری 19- فرود 20- رامکلی 21- مثنوی

ردیف ابوالحسن صبا:

1- چهارمضراب ابوعطا 2- آواز ابوعطا (درآمد اول) 3- سیخی 4-سه مضراب 5-فرود ضربی 6- حجاز 7- چهارمضراب 8- گبری 9- مثنوی گبری 10- خسرو شیرین 11- چهارباغ

یادگیری نت های پیانو

یادگیری نت های پیانو

موضوع این نوشته در مورد یادگیری نت های پیانو است. همانطور که می‌دانید کیبورد پیانوها از کلیدهای مختلفی تشکیل شده است و شکل ها و اندازه های مختلفی نیز دارند. یک پیانوی سایز بزرگِ کامل، دارای ۸۸ کلید است. آموزش پیانو در اصفهان در حالی که کیبوردهای سایز متوسط، ممکن است تا ۱۲ کلید داشته باشند. با این حال، همه پیانوها نت های مشترکی دارند. در اینجا در مورد نحوه یادگیری و خواندن نت های پیانو صحبت خواهد شد. با یادگیری نت ها می‌توانید هر آهنگی را که در ذهن دارید، بنوازید و از آن لذت ببرید.

چند نکته اولیه در مورد کلیدهای پیانو قبل از یادگیری نت ها

– در همه کیبوردهای پیانو از ۷ حرف یکسان برای کلیدهای سفید استفاده شده است . این حروف عبارتند از: A B C D E F G

– همه کیبوردهای پیانو از تعدادی کلید سیاه و سفید تشکیل شده اند.

– در کیبوردهای پیانو، نت های یکسانی زیر دست چپ و راست نوازنده قرار می گیرند.

– می توان هر موقعیت را با نگاه کردن به دو نت خاص در کیبوردهای پیانو شناسایی کرد.

برای ورود به آموزشگاه موسیقی در اصفهان کلیک کنید.

یادگیری نت های پیانو از روی کیبورد

یادگیری نت های پیانو و نواختن موسیقی با آنها، ممکن است پیچیده به نظر برسد اما در واقع، این کار بسیار ساده است. ابتدا باید نام گذاری نت های پیانو را یاد بگیرید. هر نت با یک حرف انگلیسی نام گذاری می شود. در این نامگذاری، تنها از هفت حرف اول الفبای انگلیسی استفاده می شود. برای اینکه بدانید نت های پیانو کجا هستند باید به موقعیت کلیدهای سیاه کیبورد توجه کنید. C در سمت چپِ ۲ کلید سیاه قرار دارد. F در سمت راست سه کلید سیاه قرار دارد. D در وسط دو کلید سیاه قرار دارد. ترفندهایی مانند این به شما این امکان را می دهند که خواندن تمام کلیدهای سفید را یاد بگیرید. اگر ابتدا کلیدهای سیاه را پیدا کنید یافتن هر نت، برایتان آسانتر خواهد شد. فروشگاه پیانو در اصفهان

حروفی که به نت های پیانو اختصاص داده می شود در واقع الفبای موسیقی هستند. این حروف به کلیدهای سفید پیانو اختصاص داده می شوند. وقتی کلید های مربوط به این حروف و نت ها را در کیبورد پیانو پیدا کنید تقریباً می‌توانیم موسیقی را بخوانید. در ابتدای کار، با یادگیری حروف است که موسیقی پیانو قابل فهم می شود. در مرحله بعد، نوبت به یادگیری فواصل می رسد. در درس های پیانوی آموزشگاه موسیقی فردوس می‌توانید همه اینها را یاد بگیرید. خلاصه، بدانید که در ابتدا برای نواختن نت ها باید روی کلیدهای سفید پیانو تمرکز کنید.

نحوه به یاد آوردن نت های پیانو

روش های مختلفی برای تمرین نت های پیانو برای مبتدیان وجود دارد. نوازندگان در زمان های مختلف از همه این روش ها استفاده می کنند. هنگام یادگیریِ خواندن نت ها، استفاده از سه رویکرد زیر به صورت ترکیبی برای شما مفید خواهد بود. از این طریق، در نهایت می توانید سریعتر به مرحله خواندن روانِ نت ها برسید . این سه رویکرد عبارتند از:

تشخیص نت ها در پیانو به کمک برچسب های نت

برخی از مدرسین پیانو برای دانش آموزان مبتدی از برچسب های حروف بر روی کلید های پیانو استفاده می کنند. آنها عقیده دارند این کار به یادگیری نت های پیانو کمک می کند. البته این شیوه، معایبی نیز دارد از جمله اینکه شناسایی نت ها از این طریق، پر زحمت و وقت گیر است و روشی دشوار برای یادگیری خواندن نت ها در دراز مدت است. برخی از اساتید پیانو با این شیوه یادگیری مخالفند زیرا می گویند که روش‌های بهتری برای تمرین خواندن نت ها وجود دارد. استفاده صرف از برچسب های نت در دراز مدت، سبب کاهش سرعت نوازندگان می شود. همچنین می تواند باعث کندی یا جلوگیری از حرکت دانش آموزان به فواصل مطالعه شود. هنگامی که بتوانید فواصل زمانی را تشخیص دهید و بنوازید، می توانید اولین آکورد پیانوی خود را شروع کنید. برای یادگیری درست خواندن و تشخیص نت های پیانو بهتر است از آموزش های آموزشگاه موسیقی فردوس استفاده کنید.

تشخیص نت های پیانو از روی نت های شاخص

تشخیص نت‌های شاخص به یک روش محبوب برای تمرین و یادگیری نت‌ها در پیانو تبدیل شده است. در این روش، به جای به خاطر سپردن تمام نت ها، تنها ۴ نت شاخص را در هر ستون به خاطر میسپارید. این روش، روشی مفید و آسان برای ارتقای دقت و افزایش سرعت نوازندگان مبتدی است. وقتی که در خواندن نت های پیانو به این روش، مهارت پیدا کردید می‌توانید با استفاده از روش خواندن فاصله، نت‌های مجاور را نیز بخوانید.

مزایا و معایب خواندن نت های پیانو به کمک نت های شاخص

– مزایا: یادگیری نت های پیانو به این روش، سریع و آسان تر است و با آن میتوان نت های پیرامون را نیز خواند. افراد را به نت خوانی تشویق می کند و سبب رشد مهارت های دیدن نت های پیانو می شود.

– معایب: می تواند عیب یابی در نواختن را دشوار کند. به عنوان مثال، وقتی قطعه ای را می نوازید که درست به نظر نمی‌رسد، باید دوبار آن را بررسی کنید. اما اگر نت مشکوک یک نت شاخص نباشد، شاید نتوانید آن را تشخیص و رفع کنید.

خواندن و نواختن نت های پیانو به کمک تشخیص فاصله ها

روش تشخیص فاصله یک راه بصری تر برای یادگیری و خواندن نت های پیانو است. این روش در ترکیب با روش تشخیص نت های شاخص استفاده می شود. یعنی اینکه با شناسایی اولین نت به روش نت های شاخص شروع می کنید. بعد از آن، شکل نت را دنبال کنید که بالا می رود یا پایین، قدم به قدم حرکت می کند یا رد می شود. وقتی این موارد را یاد بگیرید دیگر نیازی به نامگذاری نت های پیانو ندارید. می‌توانید بدون دانستن نام یک نت خاص، جای آن را بر روی کیبورد تشخیص داده و آن را بنوازید. در این روش به انگشتان خود اجازه می دهید تا به شکل موسیقی، پاسخ دهند. بنابر این شکل موثری از تمرین نت های پیانو را یاد خواهید گرفت.

مزایا و معایب تشخیص نت های پیانو به روش تشخیص فاصله

جوانب مثبت – این رویکرد از خواندن نت های پیانو، خوانندگان را تشویق می‌کند که با درک فواصل پیانو نت‌ها را پیوسته تر بخوانند. اگر نمی توانید نام یک نت را فوراً به خاطر بیاورید، همچنان می توانید آن را بر اساس جایی که در رابطه با نت های دیگر دارد بنوازید.

معایب – در مراحلی از یادگیری احتمال اشتباه زدن نت های پیانو وجود دارد. مثلا ممکن است یک نت، خیلی بالا یا پایین تر باشد. گوش شما در این موارد به شما هشدار می دهد، اما تشخیص نت های اشتباه چندان آسان نیست.

آیا خواندن نت های پیانو تنها چیزی است که نیاز دارید؟

خواندن نت های پیانو به تنهایی نمی تواند شما را به نوازنده پیانو تبدیل کند. زیرا که چیز های مهم دیگری نیز وجود دارند که هر نوازنده پیانو باید آنها را نیز یاد بگیرند. از جمله موارد زیر:

خواندن الگوهای موسیقایی حاصل از نت های پیانو

به از یادگیری نت های پیانو مانند شخصی هستید که تازه حروف الفبای یک زبان را یاد گرفته است. کار اصلی شما از این به بعد شروع می شود زیرا باید با نت ها، الگوهای یا کلمات موسیقایی بسازید. به تدریج زمان آن فرا می رسد که خودتان را به چالش بکشید و نت های پیانو را با هم ترکیب کنید. الگوهایی متشکل از ۳ یا ۴ نت بنوازید و بنابراین کلمات موسیقایی را خلق کنید. وقتی کمی اعتماد به نفس شما افزایش یافت قطعات موسیقی پیچیده‌تری را انتخاب کنید. همزمان با هر دو دست خود این قطعات را بنوازید.

یادگیری مهارت های جانبی در نوازندگی پیانو

برای به خاطر سپردن و نواختن درست نت های پیانو علاوه بر خواندن آنها باید انواعی از مهارت‌های پشتیبان و مرتبط را نیز یاد بگیرید. اغلب اوقات، یک پلاتو در نت خوانی به دلیل شکاف در این مهارت های جانبی رخ می دهد. شناسایی این مهارت ها، تجربۀ یادگیری گسترده تر و مرتبط تری را فراهم می کند. برخی از این مهارت های جانبی عبارتند از:

شناخت جغرافیای کیبورد (Keyboard geography)

این بدان معنی است که در هنگام نواختن پیانو راه خود را در کیبورد پیانو بدانید. برای مثال، بدانید که اگر از C وسط شروع کنید و ۳ نت را به سمت بالا بنوازید، روی F قرار خواهید گرفت. باید بتوانید این نت ها را بدون نگاه کردن به کیبورد پیانو اجرا کنید.

در نواختن پیانو نت های بعدی را پیش بینی کنید

داشتن پیش بینی، حسی مهم در نوازندگی است زیرا نوازندگان حرفه ای تنها نت ها را خیلی سریع به خاطر نمی آورند. آنها محتمل ترین نت ها را نیز پیش بینی کنند. مثلا یک قطعه در G ماژور به احتمال زیاد به G ختم می شود. یادآوری این نکته برای یادگیری بهتر خواندن نت های پیانو مفید است. البته ممکن است هنوز دانش لازم برای اینگونه پیش‌بینی ها را نداشته باشید اما اگر تلاش کنید میتوانید به این توانایی برسید.

گوش ها و دستان خود را به نواختن پیانو تمرین دهید

در نواختن پیانو باید قدرت کافی در تشخیص شنیداری نت های پیانو ها را داشته باشید. این کار با تمرین و گوش دادن های مکرر به قطعات بدست می آید. تمرین نت های پیانو، گوش دادن و بداهه نوازی به مهارت های نوازندگی شما می افزاید. باید بر روی این تمرین ها به اندازه کافی وقت بگذارید. باید به اندازه ای تمرین کنید که انگشتان شما بصورت اتوماتیک نت های پیانو را بنوازند. انگشتان در مکان یابی نت های پیانو ها نباید وقفه ای داشته باشند. تنها در این صورت است که میتوانید بگویید یک نوازنده واقعی پیانو هستید.

صدا چگونه تولید میشود؟

صدا چگونه تولید میشود؟

همانطور که می دانید تارهای صوتی در حنجره قرار دارند و در هنگام حرف زدن در اثر عبور جریان هوا ، تارهای صوتی شروع به لرزش می کنند و حاصل این ارتعاشات تولید صوت می باشد .

 

آموزش آواز در اصفهان

 

صدای زیر و بم چگونه تشکیل می شود؟

ماهیچه های موجود در حنجره با با انبساط و انقباض خود موجب کوتاه و بلند شدن تارهای صوتی می شوند که در نهایت صداهای زیر و بم شکل می گیرد .

اگر تارهای صوتی کشیده شوند صدای زیر و اگر در حالت آزاد باشند صدای بم تولید می شود .

بخشی از کلاس آواز و تمرین تحریر با کودک 7 ساله (با ما در یوتیوب با آموزش های رایگان همراه باشین  radfarriahi@ )

 

 

کسانی که تمایل دارند کلاس گیتار در اصفهان شرکت کنند با ما همراه باشید.

البته بزرگی و کوچکی حجم حنجره و تارهای صوتی در کلفتی و نازکی صدا نقش بسیار موثری دارد به همین علت در نوجوانی صدای پسر بچه ها رفته رفته کلفت می شود زیرا اندازه تارهای صوتی در پسرها حدود ۲ برابر دخترهاست .

هنگام تولد اندازه تارهای صوتی حدود شش میلی متر است  اما طول تارهای صوتی در زنان به ۲۰ میلی متر و در مردان به ۳۰ میلی متر می رسد.

 

آموزش آواز در تهران


نقش دندان ها در تولید صدا

لب ، دندان ، زبان ، گونه و ماهیچه های گلو نقش بسیار زیادی در تولید انواع صداها بر عهده دارند .

به همین دلیل است که با دهان بسته نمی توان صحبت کرد .

برای مثال یک پرنده نمی تواند شکل دهانش را مانند انسان ها تغییر دهد به همین علت نمی تواند صداهای مختلف تولید کند .

پرندگان تارهای صوتی ندارند و تنها به کمک جعبه صدا یا همان حنجره شان صدا تولید می کنند .

نکته جالب این است که پرندگان می توانند در حالی که منقارشان بسته است آواز بخوانند .

 

Top