آموزشگاه موسیقی در اصفهان     کلاس آموزش گیتار در اصفهان   گروه موسیقی در اصفهان

چگونه موسیقی خود را بفروشیم؟


چگونه موسیقی خود را بفروشیم؟

موسیقی یکی از محبوب ترین کارها در دنیا است. مردم سراسر جهان روزانه بطور متوسط 4 ساعت موسیقی گوش می دهند و هنرمندان عرصه موسیقی مانند Beyonce و Paul McCartney از مشهورترین افراد روی زمین هستند. کلاس خوانندگی در تهران
بدیهی است که رقابت در صنعت موسیقی شدید است و چگونگی درآمد نوازندگان با غلبه کردن پخش آنلاین موسیقی به سرعت تغییر کرده است. این عوامل می تواند ایده ی زندگی کردن با موسیقی را به عنوان یک رویای عالی جلوه دهد ، اما روش های زیادی وجود دارد که می توانید از طریق موسیقی درآمد کسب کنید.
اگر می خواهید نحوه فروش موفقیت آمیز موسیقی بصورت آنلاین را بدانید ، این کار به زمان ، برنامه ریزی و کار سختی نیاز دارد. هیچ کس یک شبه موفق نمی شود. اما مخاطبان بسیاری در آنجا منتظر شنیدن موسیقی شما هستند.
رویای هر نوازنده این است که موسیقی خود را بفروشد و از این طریق امرار معاش کند.
کلاس آواز در اصفهان در این مقاله ، ما می خواهیم روش های مختلفی را برای تحقق این امر توضیح دهیم ، بنابراین شما می توانید یک نقشه راه برای خود طراحی کنید و مسیری را انتخاب کنید که مناسب استعداد و شرایط شما باشد.
ما فرض می کنیم که شما یک نوازنده هستید یا علاقه زیادی به موسیقی دارید و می خواهید راهی پیدا کنید که این شغل حرفه ای شما باشد.

اول از همه ، ما می خواهیم بین دو مدل تجاری در این صنعت تفاوت قائل شویم:

>> فروش موسیقی به مصرف کنندگان نهایی (B2C)
>> فروش موسیقی و جلوه های صوتی برای شرکت ها و فریلنسرها (B2B)

اولین مورد ، فروش موسیقی برای مصرف کننده نهایی به تمام موسیقی هایی گفته می شود که معمولاً در رادیو ، تلویزیون ، iTunes ، Spotify و Youtube می شنویم. هنرمندان و آهنگهای مورد علاقه شما در رسانه هایی که نام بردیم گنجانده شده اند، ما تصور میکنیم که فقط از این راه ها میشود به موسیقی دسترسی داشت زیرا از ابتدا موسیقی را به همین شکل شنیده ایم.
Adele ، Avicii ، Coldplay و Radiohead و همه گروه های موسیقی را که شنیده اید ، بزرگ و کوچک در اینجا گنجانده شده است.
آموزشگاه موسیقی در اصفهان
گروم دوم متفاوت است. ما در این گروه همه نوع موسیقی و افکت های صوتی بدون حق امتیاز را پیدا می کنیم که معمولاً توسط آژانس های بازاریابی ، تبلیغات و پروژه های سمعی و بصری استفاده می شوند. هیچ کس انتظار ندارد که در اینجا آهنگ های باورنکردنی بسازد ، CD بفروشد یا کنسرت برگزار کند ... این موسیقی ها اغلب به عنوان موسیقی پس زمینه برای تبلیغات ، فیلم های شرکتی ، بازی های ویدیویی ، رادیو یا حتی فیلم استفاده می شود. اکثریت قریب به اتفاق این آهنگ ها نیز شعر ندارند!

اکنون که از دو روش مختلف برای تأمین هزینه های زندگی خود در فروش موسیقی از طریق اینترنت آگاه هستید ، ما با توجه به اینکه هیچ یک از این دو صنعت ساده نیستند، هر دو را به طور دقیق تجزیه و تحلیل خواهیم کرد. در هر دو روش، شما باید این پروژه را طوری تصور کنید که گویی یک کار واقعی است!

موسیقی شما قرار است برای شنونده ها تولید شود

شاید شما یک گروه موسیقی داشته باشید و آرزوتان این باشد که معروف شوید، یا همیشه موسیقی را با شعرهای عمیق یا دریک ژانر خاص، ارائه داده اید. چه کسی می داند واقعیت این است که موسیقی شما برای پروژه های تبلیغاتی یا شرکت ها ایجاد نشده است بلکه برای افراد کوچه و خیابان ساخته شده است؟
در این سناریو ، اگر بخواهیم موسیقی خود را به صورت آنلاین بفروشیم ، نه تنها از جنبه موسیقی بلکه در تبلیغات (بازاریابی) و توزیع نیز با تعداد زیادی از نوازندگان از سراسر جهان رقابت خواهیم کرد. در حالی که وجهه ی موسیقی کاملاً به کیفیت آهنگ های شما بستگی دارد ، هم در آهنگسازی و هم در ضبط آن ، تبلیغ و توزیع قسمت بزرگی از تجارت است و باید بسیار جدی گرفته شود.

پس چگونه موسیقی خود را در اینترنت می فروشید؟ روشهای متفاوتی جهت انجام آن وجود دارد:

>>  از طریق پلتفرم های توزیع دیجیتال تخصصی
>>  با انتشار موسیقی توسط خودتان

تفاوت این دو در این است که از طریق سیستم های نشر دیجیتال می توانید همه کارهای جانبی مربوط به نشر اثر را از سر خودتان باز کنید اما این مختص خود آهنگ تولیده شده نیست بلکه مسترینگ ، بارگذاری آهنگ در سایت توزیع کنندگان عمده مانند Spotify ، iTunes یا Amazon ، طراحی گرافیک ، وب سایت و شبکه های اجتماعی ، تجارت ، بازاریابی ویدیویی و غیره را نیز خود آن ناشران انجام میدهند. بسیاری از علاقه مندان به موسیقی می خواهند آهنگ ها را از فروشگاهی که می شناسند و به آن اعتماد دارند خریداری کنند ، جایی که قبلاً کارت اعتباری در پرونده دارند و می دانند این پلتفرم با کتابخانه موسیقی آنها سازگار است.

برای سهولت کار ، میتوانید موسیقی خود را از طریق یک توزیع کننده دیجیتال بارگذاری کنید. مثلا از CD Baby که شریک توزیع برگزیده Spotify ، Apple Music و YouTube هست استفاده کنید. آنها موسیقی شما را به بیش از 150 سایت دانلود و پخش جهانی در سراسر دنیا ارسال می کنند که شامل خرده فروشانی مانند iTunes ، Google Play و Amazon است. به این ترتیب افراد می توانند موسیقی شما را به روش دلخواه خود پیدا کرده و به آنها گوش دهند. البته در ازای آن هزینه هایی دریافت میکنند که از نظر توزیع کننده کم و بیش قابل قبول است.

با نشر موسیقی توسط خودتان ، شما کنترل همه چیز را در دست دارید و خودتان مستقیما پول حاصل از فروش را دریافت میکنید و دیگران پولی از شما نمیگیرند یا حداقل نه خیلی زیاد ، زیرا همیشه درگاه های پرداختی (مثل پی پال و ...) وجود دارند که حق کمیسیون هرچند کوچک را دریافت میکنند. شما به وب سایت خود نیاز دارید که میتواند مکانی عالی برای فروش موسیقی شما باشد.

یک وب سایت بخشی از اینترنت را در اختیارتان قرار می دهد که خود شما آن را کنترل می کنید. فارغ از اینکه کدام یک از پلتفرم های رسانه های اجتماعی می آیند و می روند، اگر یک صفحه موسیقی اختصاصی در وب سایت خود ایجاد کنید ، طرفداران شما همیشه می توانند آن را پیدا کنند.

با افزایش استریم، حفظ و بهینه سازی وب سایت موسیقی خود بیش از هر زمان دیگری مهم است. طرفدارانی که می خواهند واقعا از شما حمایت کنند، می توانند مستقیماً از فروشگاه وب سایت شما خرید کنند و از این طریق درآمد بیشتری کسب خواهید کرد.
از همه مهمتر ، شما مالک داده ها و ایمیل هایی هستید که با فروش در وب سایت خود جمع می کنید. این برای موفقیت طولانی مدت حرفه شما بسیار مهم است ، زیرا میتوانید از آن ایمیل ها برای برقراری ارتباط با پایگاه طرفداران خود و فروش موسیقی به آنها استفاده کنید.

یا حتی می توانید آهنگ ها یا آلبوم های موسیقی خود را به همان روشی که مردم بصورت آنلاین لباس خریداری می کنند به مردم بفروشید. وقتی کسی آلبوم شما را خریداری می کند ، هزینه حمل و نقل و مالیات را نیز پرداخت می کند و سپس شما یک نسخه فیزیکی از آن را بر روی سی دی به آدرس آنها پست می کنید.

همچنین توسط Bandcamp که یک سرویس رایگان است در آن می توانید موسیقی خود را مستقیماً به طرفداران خود بفروشید و اطلاعات و آدرس های ایمیل کاربران را جمع آوری کنید. این سایت در کشف موسیقی های شما نیز مؤثر است. Bandcamp به طور فعال موسیقی را از طریق وبلاگ ، برنامه و پادکست هفتگی به طرفداران توصیه می کند. به علاوه ، بسیاری از طرفداران موسیقی برای یافتن موسیقی جدید در آنجا جمع می شوند.

SoundCloud نیز جامعه گسترده ای از کاربران و متصدیان برنامه را در پلتفرم خود دارد ، بنابراین قرار دادن موسیقی شما در اینجا می تواند روش خوبی برای شنیده شدن باشد. اگرچه این سایت یک پلت فرم فروش نیست ولی کاربران می توانند لینک خرید را به اطلاعات (Metadata) آهنگ اضافه کنند تا به طرفداران اجازه دهند آهنگ را از سایت دیگری خریداری کنند.
استراتژی دیگر ممکن است کسب درآمد از طریق فروش مستقیم موسیقی ما نباشد ، بلکه ایجاد یک کانال Youtube باشد که در آن کاور آهنگ های معروف را قرار داده و از طریق آن درآمد کسب می کنیم ... گزینه های قابل انتخاب برا درآمدزایی بی پایان هستند.

تولید موسیقی و افکت های صوتی بدون حق امتیاز (Royalty Free) می تواند گزینه دیگری باشد که مدنظر قرار میدهید. در این حالت ، اگرچه فروش از طریق وب سایت خودمان نیز امکان پذیر است، اما بهترین راهکار همیشه فروش از طریق بازارهای محبوب قبلی است. اگرچه درصدی از فروش خود را از دست می دهیم، اما به ما امکان دسترسی به همه مشتریان بالقوه را می دهد.
وب سایت هایی مانند Epidemic Sound ، Envato Elements ، AudioJungle ، Artlist یا Premium Beat در فروش موسیقی با سهولت به ما خدمات بسیار خوبی ارائه می دهند.
همچنین شما نسبت به سبک موسیقی خود میتوانید نمونه کارهای تولید شده خود را برای ناشرهایی که سبک های خاصی را منتشر میکنند ارسال کنید. با کمی جستجو در اینترنت به لیبل های مختلفی دست پیدا خواهید کرد. این ناشرها خود همه مراحل از جمله کپی رایت و طراحی کاور و بازاریابی و فروش در مارکت های مختلف رو انجام میدهند.

وقتی می خواهید به عنوان یک نوازنده یا آهنگساز زندگی خود را تأمین کنید ، باید تا آنجا که ممکن است همیشه با مردم در ارتباط باشید تا کارهای شما را تبلیغ کنند ، زیرا هرچه طرفداران بیشتری داشته باشید ، افراد بیشتری برای خرید موسیقی شما حضور دارند. این روزها ، یکی از بهترین راه ها برای دستیابی به طرفداران جدید ، استفاده از شبکه های اجتماعی و داشتن دوستان ، خانواده و طرفداران است که موسیقی شما را با دیگران به اشتراک بگذارند.
همراه با داشتن حساب در همه سایت های محبوب رسانه های اجتماعی (Facebook ، Twitter ، YouTube و Myspace و غیره ) ، باید آنها را به طور مرتب به روز کنید و آهنگ ها ، اجراها و فیلم های خود را در آنجا به اشتراک بگذارید.
به خاطر داشته باشید که بسته به زمانی که به آن کار اختصاص می دهید ، ممکن است ماهها یا حتی سالها طول بکشد تا پول کافی بدست آورید که بتوانید تولید و فروش موسیقی خودتان را به عنوان شغلی تمام وقت دنبال کنید.
بنابراین بهتر است که نظم را رعایت کنید و این کار را به گونه ای انجام دهید که گویی یک تجارت واقعی است. محصول شما آهنگ ها (یا افکت های صوتی) است و در کنار آن موارد دیگری در حاشیه کار وجود دارد مانند استراتژی ، بازاریابی، حسابداری ... که برای آن به برخی از شرکای خود نیاز خواهید داشت که با این جنبه از تجارت آشنا هستند.

در آخر شاید برای شما مهم نباشد که موزیسین مشهوری باشید اما بسیار خوشحال خواهید شد که بتوانید یک سود ماهیانه دریافت کنید یا با اشتیاق به کار موسیقی خود زندگی کنید و این بدان معناست که شروع به رقابت با گروههای دیگر و آهنگسازان برای رسیدن به هدف خود می کنید. این نکته مهم است که درهای پیشرفت را در طی مسیر هدفتان نبندید ، شما همیشه می توانید کاری را شروع کنید و اگر لازم شد، تغییرش دهید. امرار معاش با موسیقی خود، کار آسانی نیست ، اما با تلاش و صرف وقت کافی امکان پذیر است.

Top